Skip to main content

Thread: Error a /dev/sda


hola,

sóc un usuari amateur de l'ubuntu. estic intentant instal·lar-lo un portàtil vell de la meva veina, és un compaq nx9005. inserit el cd de l'ubuntu 10.04 pensava després actualitzar-lo amb l'ultima versió través del gestor d'actualitzacions. el cert és que segueixo totes les passes que em diu, faig les particions o en altres intents faig; "esborra el disc utilitza'l per complet". tant amb particions com sense, quan comença instal·lar-se es troba al 15% del procés em surt un missatge d'error on diu:

imput/output error during read on /dev/sda


provat també d'instal·lar l'ubuntu 9.04 alternate em surt el mateix error.
que algú sap què pot ser?

fins aviat

aquest missatge pot ser degut diverses causes:

1) alguna configuració del bios de l'ordinador, com ara una contrasenya per accedir o una opció de sata que no correspon. si pots entrar la configuració del bios en iniciar la màquina pots provar diverses opcions veure si t'ho arregla.

2) el disc o usb que estàs usant per fer la instal·lació està malament. prova amb un altre.

3) el disc on estàs instal·lant té fallades, mira si aconsegueixes alguna eina de diagnosi de discos, hi ha uns cd live que porten aquestes eines.

per cert, tots som usuaris amateurs per aquestes contrades...


Forum The Ubuntu Forum Community Other Discussion and Support Ubuntu LoCo Team Forums Europe, Middle East, and African (EMEA) LoCo Teams Catalan Team [SOLVED] Error a /dev/sda


Ubuntu

Comments

Popular posts from this blog

Could not place because the source rectangle is empty

Thread: Using smartcard reader with vpnc

Adobe Font Folio 7.0 or just 7?